22.6.07

diferencies salarials

Volia parlar d'una cosa que em fa molta ràbia:
per què encara hi ha llocs que paguen menys a una dona per fer la mateixa feina que la del seu company (home)?
des del meu lloc de treball, tinc una visió panoràmica ;) del departament comercial i avui m'he quedat mirant la noia que hi treballa (la resta són nois), com anava d'un costat a un altre, ultimant els detalls del proper viatge a Grècia (tota una setmana,quin pal!), carregant mostres, fent trucades, comentant detalls de les vistes als clients amb el cap del departament (misògin,és clar). Sembla una abella! voltant d'un lloc a un altre!
I després he mirat un dels seus companys (el xulo), sentat a la cadira, tirat enrere, parlant pel mòbil ("hombre!¿qué passssa? como va?") amb clients-col·legues, gratant-se el cap,i buscant per internet l'ultim model de quad.
Sense voler-ho, he pensat en el que pensaran quan arribin a casa al vespre, una dirà que quin jaleo, avui, i encara ha de preparar la bossa i repassar l'agenda de les visites concertades i els telèfons del clients; l'altre, que "quin dia més dur avui a la feina,niña, posa'm una cervesseta, que vinc esgotat". És com si ho veiés.
El següent graó de pensament arriba al nivell del salari: la noia cobra 400 euros menys al mes, per fer la mateixa feina: vendre. El noi està destinat a la península i ella té assignats França,Grècia i Turquia (parla angès, francés i cau bé als turcs...)
No creieu que, com a mínim hauria de cobrar el doble que ell ?
I m'he emprenyat amb el seu jefe, en passar a fer el primer cafè del dia, no l'he saludat i molt menys li he desitjat un bon dia! (quin castig,eh?)
P.S.: avui el meu jefe no hi és!!!
Rectificació: d'acord, hauria de cobrar, com a mínim, el mateix. Em surt la vena feminista i se'm marca la jugular al coll...

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Florilla; Estic per la primera opcio, tindria que cobrar el doble,Jo trobo injust aixo de las diferencias salarials.

Anónimo dijo...

És molt injust això de les diferències salarials. Molt trist que encara es doni. A mateixa feina mateix sou!